GeoPark Papuk

• najviša točka: 749 m
  • ukupno uspona: 615 m

Opis staze:

Gledajući prema sjeveru, krenemo od veličke crkve desnom cestom prema bazenima. Prođemo pored ulaza u bazenski kompleks i nakon pedesetak metara sa asfaltne ceste skrenemo lijevo (pokraj prve table Poučne staze Lapjak čijom trasom i hodamo) te po stepenicama (pokraj devastirane građevine) izrazito uzbrdo na Turski grad (Velički stari grad, 452 m/nm) = 30 min. Sa ruševnog grada pruža se izvrstan pogled na planin. dom Lapjak i toplice. Označena planinarska staza vodi grebenom preko Tauberovih stijena pa pokraj križa na vrh Lapjaka (667 m/nm) = 45 min. Lapjak je kontrolna točka Hrvatske planinarske obilaznice i Slavonskog planinarskog puta. Nakon desetominutnog silaska kroz crnogoricu dolazimo do raskrižja gdje se desno odvaja trasa Šulerovog puta, ujedno i trasa Poučne staze Lapjak, za bazene (oko 40 min.). Mi ćemo pravo Kovačevim grebom, presijecajući Padešku šumsku cestu doći za 40 min. na vidikovac Nevoljaš (740 m/nm) odakle se pružaju izvanredni vidici na sve strane, svo slavonsko gorje, bosanke i mađarske planine.

Za samo pet minuta smo kod planinarske kuće Nevoljaš, koja je na gornjoj točci nekada popularnog slavonskog skijališta. (desno, skijaškom stazom, planinarski put ide prema lokalitetu Jezercu odakle se račvaju dva planin. puta za Jankovac, Češljakovački vis te Duboku). Naša trasa ide šumskim zemljanim putom u smjeru zapada (za Ivačku glavu preko Anđine barake, spomen područje poginulim braniteljima koje se nalazi na raskrižju „vojne ceste“ i ceste Ž 4253) i nakon deset minuta hoda skrećemo desno te dvadeset minuta širokom prosjekom preko kote Kameni vršak dolazimo do raskrižja (pravo je markacija za Češljakovački vis, a desno za Jezerce „osječkim putom“) Na raskrižju slijedimo lijevu trasu, markaciju koja kroz „Talijanski jarak“ za 20 min. hodača vodi na Jankovac. Spomenutih dvadeset minuta hoda prolazi kroz labirinte srušenih bukvi koje se ne smiju dirati jer se nalaze u području Parka šume Jankovac.

Preuzimanje:

360 panorame

Posjetite neke od najatraktivnijih lokacija u Geoparku uz pomoć ovih panorama.

Publikacije

Više o parku saznajte kroz publikacije u pdf obliku kojeg možete preuzeti s ove stranice.

Biciklističke i planinarske staze

Doživite Papuk aktivno, kroz planinarenje i biciklizam.